Priser inom Sverige!
I priserna tillkommer moms med 25% i kassan, på sidan är alla priser exklusive moms, vilket sedan läggs på före betalning eller fakturering. Vid bekräftad beställning, dvs. när vi behandlat ordern manuellt, kan priserna endast ändras av omständigheter som Mr Pellets inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Expeditionsavgift/Faktura avgift tillkommer.
Köpvillkor
Hur kan jag betala?
Vi erbjuder hos Mr Pellets genom Svea-Bank. Swish, kortbetalning, avbetalning, banköverföring, förskottsbetalning , betalning via internetbank samt betalning mot postförskott och faktura eller E-faktura.
Väljer du att betala mot faktura, vid första köptillfället gör vi en kreditupplysning. Villkoren för att få handla mot faktura är att man inte har någon betalningsanmärkning de senaste åren. Väljer du att betala i förskott till BankGirot skickas varan när vi ser att betalningen är registrerad på Vårt konto. Normalt syns din betalning inom 2-3 arbetsdagar. Läs mer om de olika betalningsalternativen och dess villkor under köpvillkor.
Företagsfaktura:
Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.
Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.
Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.
GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.
Vi erbjuder hos Mr Pellets genom Svea-Bank. Swish, kortbetalning, avbetalning, banköverföring, Klarna, förskottsbetalning , betalning via internetbank samt betalning mot postförskott och faktura eller E-faktura.
Väljer du att betala mot faktura, vid första köptillfället gör vi en kreditupplysning. Villkoren för att få handla mot faktura är att man inte har någon betalningsanmärkning de senaste åren. Väljer du att betala i förskott till BankGirot skickas varan när vi ser att betalningen är registrerad på Vårt konto. Normalt syns din betalning inom 2-3 arbetsdagar. Läs mer om de olika betalningsalternativen och dess villkor under köpvillkor.
Vid köp!
Vid beställningen ingår avtalet om köp först när Mr Pellets AB bekräftat er beställningen genom en manuell orderbekräftelse. En första orderbekräftelse genereras automatiskt av Mr Pellets databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i den första orderbekräftelsen såsom uppgivet pris / fel fraktpris t.ex. Förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand. Om någonting ändras i din gjorda beställning såsom pris/fraktkostnad m.m. eller leveranstid kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt.
Mr Pellets förbehåller sig full äganderätt och återtagningsrätt till produkterna tills dess att fullständig betalning har erlagts. För att handla hos oss måste du vara fyllda 20 år.
Förskottsbetalning till Bankgirot
Du slutför beställningen i systemet och erhåller ett ordernummer. Det tillsammans med ditt namn anger du när du betalar in pengar på vårt BankGiro-konto. Väljer du att betala i förskott till BankGiro slipper du fakturerings- och postförskottsavgift. Vi reserverar varorna i 5 dagar i väntan på betalning.
Reservationer
Om prislista/avtal ändras innan leverans, justeras det enligt gällande pris vid utleverans.
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar på sidan (Lätt att en siffra/bokstav blir fel) eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.
Justeras eller markuleras före det enligt gällande pris vid en så kallad utleverans.
Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll
vilka Vi ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse,
skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Postförskott
Avgiften vid betalning mot postförskott är 75 kronor. Vid postförskott genomförs en enkel kreditupplysning. Du betalar när du hämtar ut paketet vid ditt utlämningsställe. Om kunden inte uppfyller villkoren, dvs. har betalningsanmärkning, kommer betalningsmetoden förskottsbetalning att erbjudas. Ej uthämtade paket debiteras med minst 250 kronor eller den faktiska kostnaden för frakten inkl postförskottavgift.
Faktura/E-faktura betalning.
Fakturan/E-fakturan skall betalas inom alternativt 15 dagar eller 20 dagar från leveransdatum. Vid betalning mot E-faktura tillkommer en avgift om 35 kronor, Vanlig pappersfaktura tillkommer aviavgift om 35 kronor. Faktura/E-faktura-betalning erbjuds endast vid leverans till kundens folkbokföringsadress. På förfallna fakturor debiteras 60 kr i påminnelseavgift. Därefter går ärendet vidare till inkasso. Vid fakturabetalning görs en kreditkontroll. Kontrollen medför en omfrågenotering hos kreditinstitut.
För att fakturabetalning skall godkännas skall kunden vara 20 år, vara fri från betalningsanmärkningar och ha en årsinkomst på minst 160 000 kr. Detta gäller köpsummor upp till 30 000 kr. Vid fakturaköp över 15 000:- ska årsinkomsten hos kunden överstiga 200 000 kr.
Förhandsbokning & Förhandsbeställning!
Vid Förhandsbeställning & Förhandsbokning, tas en mindre avgift ut i förskott, runt ca 5% av varans ungerfärliga värde. Denna åtgärd har vi bara på vissa varor eftersom, vi har begränsad tillgång av dessa varor samt att i vissa fall är efterfrågan större än tillgången, vilket då ger Er som kund förtur, vid leveranstillfället. Denna avgift dras sedan av på köpeskillingen(köpbeloppet).Skulle Ni som kund efter det att ni har gjort en förhandsbokning vilja avstår er förhandsbeställning eller om Ni inte hämta ut Er vara inom skälig tid tas en avgift ut motsvarande dessa ca 5%, Alltså dessa brinner inne i admistrationavgift.
Ångerrätt och Öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Du behöver inte motivera varför du väljer att returnera varan. Vid utnyttjande av Ångerrätt / Öppet köp betalar kunden för frakten. Ångerrätt och Öppet köp gäller inte då varor INTE kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returkostnaden ska betalas till dig.
Som företagskund har du ingen ångerrätt eftersom distansavtalslagen enbart omfattar avtal mellan konsumenter och näringsidkare.
Godset måste skickas tillbaka i originalförpackning och vara i ursprungligt skick för full kreditering. Om produkten är använd mer än vad som anses tillräckligt och/eller om produkten är skadad förbehåller vi oss rätten att göra en värdeminskning på upp till 100%. Kostnad för returfrakt beräknas alltid av Mr Pellets AB och betalas av kund. Eventuella skador som uppstår vid frakt betalas av kund. Returrätt gäller inte för köp av specialprodukter mot offert.
Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post eller telefon inom en vecka. Vi har telefontid mellan 08.00 -16.00 vardagar. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Mr Pellets AB följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast fel som fanns i/på varan vid leveranstillfället. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage eller ovarsamt handhavande ersätts Ej.
Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller via en kreditering på din kortbetalning. Återbetalningen sker normalt inom 5 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.